امروزه روش‌‌های گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به ما کمک کنند از شر موهای زائد بدن خلاص شویم. یکی از این راه‌ها استفاده از لیزر است. انجام لیزر موهای زائد روش‌های متفاوتی وجود ندارد و تنها یک دستورالعمل برای انجام این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ تنها نکته‌ای که باید بدانید این است که لیزر با استفاده از دستگاه‌های گوناگونی انجام می‌شود که هر کدام از این دستگاه‌‌ها ویژگی‌ های منحصربه‌فرد خودشان را دارند می‌توانند روی پوست‌‌های گوناگون با جنس موهای متفاوت تاثیرگذار باشند. لیزرها دارای اشعه‌ای می‌باشند که این اشعه با طول ‌موج گوناگونی به سطح پوست شما انتقال داده می‌شود. ریشه موهای شما این انرژی را جذب می‌کنند و آن را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. انرژی گرمایی در دمای حدود هفتاد درجه و داغ شدن پیاز مو باعث از بین رفتن همیشگی فولیکول‌های مو می‌شود که همین موضوع می‌تواند بصورت دائمی شما را از شر موهای زائد خلاص کند. چنانچه به دنبال درمان زیبایی و جوانسازی سریع برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستید، کلینیک زیبایی اورنتا، یک مجموعه تخصصی پزشکی مجهز به بروزترین تجهیزات خدمات زیر را به شما ارائه می‌دهد.

نواحی انجام لیزر موهای زائد

لیزر روشی است که می‌تواند در تمام نواحی بدن مورد استفاده قرار بگیرد و روی تمام سطح بدن تاثیرگذار ‌باشد. به ‌همین دلیل شما می‌توانید باتوجه به سلیقه خودتان، بخشی از بدن خود را و یا تمام بدن خود را لیزر کنید. بطور کلی شما می‌توانید از خدمات لیزر موهای زائد در شکم، ناحیه بیکینی، پشت بدن، سینه، صورت، باسن، زیر بغل، و پاهای خودتان استفاده کنید تا بتوانید موهای رشد کرده در این بخش‌ها را بطور کامل از بین ببرید. ناحیه‌های ممکن و مناسب برای لیزر موهای زائد آقایان و خانم‌ها متفاوت است که این نواحی بطور معمول به شکل زیر است.

  • نواحی لیزر مو برای بانوان: صورت، چانه، گردن، بازوها، زیر بغل، دست‌ها، بیکینی، پاها
  • نواحی لیزر مو برای آقایان: صورت، جلوی گردن، پشت گردن، بالای سینه، پشت کمر، روی شکم، دست‌ها، باسن، پاها

البته برای بخش‌‌های متفاوت بدن ممکن است که باتوجه به جنس متفاوت موها از دستگاه‌های گوناگونی برای لیزر کردن استفاده شود. برخی از بخش‌های بدن شما ممکن است که مدت ‌زمان بیشتری نیاز داشته باشند تا بطور کامل از فولیکول‌های مو پاک شوند و این موضوع فرآیندی کاملاً طبیعی می‌باشد. به ‌همین دلیل شما نباید هیچ‌گونه نگرانی در رابطه با از بین رفتن بخشی از موهای بدن خودتان و از بین نرفتن بخش دیگر داشته باشید.

  • لیزر موهای زائد زیر بغل: زیر بغل یکی از نواحی بسیار حساس در بدن خانم‌ها می‌باشد. لیزر موهای زیر بغل بسیار پرطرفدار است. رشد دائمی موهای زُمُخت و ضخیم در این ناحیه می‌تواند تاثیرات مخربی روی زیبایی خانم‌ها داشته باشد و می‌تواند در موارد بسیار گوناگونی برای مثال هنگام پوشیدن تاپ احساس ناخوشایندی به آن‌ها بدهد. علاوه ‌بر این موارد، رشد بی‌رویه این موها در ناحیه زیر بغل می‌تواند تعریق را افزایش دهد و باعث ایجاد بوی بد بیش ‌از حد شود. خوشبختانه ناحیه زیر بغل یکی از نواحی در بدن می‌باشد که به ‌خوبی به فعالیت لیزر پاسخ می‌دهد.
  • لیزر موهای زائد پا: یکی دیگر از نواحی که رشد مو‌های زائد در آن می‌تواند زیبایی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد پاها می‌باشند. پا بخش بسیار بزرگ و گسترده‌ای از بدن ما می‌باشند که رشد موهای زائد در آن‌ها می‌تواند تاثیرات مخربی روی زیبای ما داشته باشد. علاوه‌ بر این موارد، برای شیو کردن و از بین بردن موهای زائد پا، مدت ‌زمان بسیار زیادی نیاز است. به همین دلیل یک بانو می‌توانند با استفاده از خدمات لیزر موهای زائد پا به ‌راحتی و در سریع‌ترین زمان از شر موهای زائد پای خودش خلاص شود و دیگر نیازی به شیو کردن این ناحیه نداشته باشد.

برای انجام لیزر باید نکات زیر رعایت شود :

  • شما از قبل باید تمامی موهای بدن خود را شیو کنید.
  • در حین انجام لیزر نیز اپراتوری که قصد به خدمات رساندن به شما را دارد، با استفاده از یک ژل روی سطح پوست شما را می‌پوشاند و بعد با استفاده از دستگاه به سوزاندن ریشه‌های موی شما می‌پردازد تا میزان خطای اپراتور پایین بیاید.
  • برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم‌ها از عینک‌های مخصوصی در جلسات استفاده می‌شود.
  • همچنین با توجه به میزان حجم مو، تعداد جلسات مورد نیاز لیزر متفاوت می‌باشند.

تاثیر نوع پوست بر لیزر موهای زائد

شاید برای شما نیز این سوال پیش ‌آمده باشد که آیا جنس پوست بر روی لیزر موهای زائد تأثیرگذار می‌باشد یا خیر؟ در این رابطه باید بگوییم که بله، تاثیر نوع پوست بر لیزر موهای زائد ثابت شده است و در برخی شرایط بر روی برخی از پوست‌ها لیزر سریع‌تر و بصورت عمیق‌تری تاثیر خودش را نشان می‌دهد. افرادی که معمولاً پوست‌هایی با تناژ رنگ روشن و موهایی با تناژ رنگ تیره دارند می‌توانند بیشتر از تاثیر لیزر موهای زائد بهره ببرند و افرادی که دارای پوست‌های تیره می‌باشند نمی‌توانند به ‌خوبی افرادی که دارای پوست روشن هستند از لیزر موهای زائد بدن خودشان بهره ببرند. اما به‌ هر حال دستگاه‌های گوناگون و متفاوتی وجود دارند که می‌توانند به این افراد کمک کنند تا سریع‌تر از شر موهای زائد بدن خودشان خلاص شوند. کامل‌ترین دسته‌بندی پوست، دسته‌بندی دكتر نوئل فيتز پاتريك است كه براساس رنگ پوست، رنگ مو، رنگ چشم و واكنش پوست به نور خورشيد، انواع مختلف پوست را به شش گروه تقسيم كرده است.

نتیجه لیزر بر روی انواع رنگ مو

علاوه ‌بر رنگ پوست، رنگ مو نیز می‌تواند تاثیر زیادی روی نتیجه لیزر داشته باشد. پیش‌تر گفته شد که موهایی که تیره‌تر هستند می‌توانند سریع‌تر با دستگاه لیزر از بین بروند. این ‌موضوع به این دلیل است که رنگ تیره راحت‌تر طیف امواج لیزر را جذب می‌کند و سریع‌تر آن‌ها را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند که همین موضوع می‌تواند باعث شود که موهای زائد سریع‌تر از بین بروند. در کنار از بین رفتن سریع موهای زائد به رنگ تیره، رنگ موهایی مانند خاکستری، بلوند، سفید و بور به ‌خوبی نور و انرژی لیزر را دریافت نمی‌کنند که همین موضوع می‌تواند باعث شود که افرادی که دارای موهای زائد با این رنگ هستند به جلسات بیشتری برای از بین بردن موهای زائد خودشان نیاز داشته باشند. البته دستگاه‌های پیشرفته‌ای امروز تولید شده‌اند که می‌توانند به این‌ گونه افراد کمک کنند تا راحت‌تر موهای زائد روی پوست بدن خودشان را از بین ببرند. موهای نازک نیز دیرتر از موهای ضخیم در برابر لیزر از خود واکنش نشان می‌دهد. پس بهترین مو برای لیزر شدن موهای ضخیم با رنگ تیره و بدترین مو برای لیزر شدن موهای نازک با رنگ روشن می‌باشد. اما امروزه دستگاه‌های جدیدتری تولید شده‌اند که عملکرد بهتری دارند.

دستگاه تیتانیوم تک هندپیس 2022 کاملاً ایمن

در این دستگاه تکنولوژی In Motion که یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا است بکار گرفته شده است. وجود این تکنولوژی منحصربه‌فرد در دستگاه لیزر تیتانیوم، احتمال بروز هایپرپیگمنتیشن (Hyperpigmentation) را بسیار کم کرده است. از آنجایی‌که این دستگاه لیزر دارای طول‌موج‌های مختلف در یک هندپیس برای هر نوع پوست و مو است، به مراتب از سطح ایمنی و تأثیرگذاری درمان بسیار بالا برخودار است. هر کدام از طول‌موج‌ها برای نفوذ به عمق مشخصی از بافت پوست مناسب است و فولیکول مو، در هر عمقی از پوست را از بین می‌برد. احتمال بروز هرگونه سوختگی و دیگر خطرات با استفاده از این دستگاه لیزر، به حداقل ممکن رسیده است.  

  • دستگاه لیزر تیتانیوم، مناسب برای پوست‌های برنزه
    از آنجایی‌که در افراد با پوست برنزه، رنگدانه ملانین از حد میانگین خود بیشتر است، لازم است تا تابشی با طول‌موج بلند‌تری به پوست تابانده شوند تا به عمق پوست نفوذ کنند و فولیکول‌ مو را از بین ببرد. دستگاه لیزر تیتانیوم 2022 به دلیل داشتن طول‌موج بلند 1064 نانومتری، برای از بین بردن موهای زائد افراد با پوست برنزه کاملاً مناسب است. در واقع، طول موج لیزر Nd:Yag، به خوبی از لایه‌های سطحی پوست عبور کرده و بدون انحراف، مستقیماً به فولیکول‌های مو می‌رسد. به همین دلیل، استفاده از دستگاه لیزر تیتانیوم، برای پوست‌های برنزه مناسب است و خطر سوختگی لایه سطحی پوست در این افراد را به صفر نزدیک می کند.
  • دارا بودن سری‌های (اپلیکاتور) متفاوت و قابل تعویض
    دستگاه لیزر تیتانیوم 2022، دارای اپلیکاتور‌های متنوع و قابل تعویض است. برای نمونه، اپلیکاتورهای مورد استفاده برای لیزر موهای زائد در نواحی تناسلی، قابل تعویض و یکبار مصرف هستند؛ به همین دلیل احتمال انتقال آلودگی و بیماری، به صفر می‌رسد.
  • سیستم خنک‌کننده قوی TEC دستگاه تیتانیوم 2022
    در دستگاه لیزر تیتانیوم 2022، یکی از بروزترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های کنترل دما و خنک‌کنندگی، استفاده شده است. بهره‌گیری از تکنولوژی TEC باعث خنک شدن سطح پوست و در نتیجه کاهش سوزش و درد، در طول درمان می‌شود و با حفظ دمای لایه‌های مختلف پوست، در روند درمان هیچ‌گونه اختلالی ایجاد نمی‌کند. فناوری استثنایی خنک‌کنندگی بکاررفته در لیزرهای پلاتینیوم و سوپرانو آیس (Sopranoice) در دستگاه لیزر تیتانیوم سوپرانو به آیس پلاس (ICE Plus) ارتقاء یافته است. این سیستم از پیشرفته‌ترین سیستم‌های خنک‌کنندگی به شمار می‌آید که از ادغام TEC و فناوری‌های خنک‌کنندگی اینورتر تشکیل شده است.

مراقبت‌­های بعد از لیزر موهای زائد

  • یکی از مهم­ترین نکات برای حفظ سلامت پوست حین فواصل جلسات لیزر درمانی، مراقبت بعد از لیزر مو‌های زائد می‌باشد. بعد از اتمام اولین جلسه، احساس گرما در نواحی لیزر شده کاملاً طبیعی است؛ درست همانند آفتاب سوختگی خفیف که ممکن است پوست شما را کمی ملتهب سازد. اغلب مواقع این عوارض طبیعی مانند قرمز شدن رنگ پوست، 24 یا 48 ساعت بعد از اتمام درمان، رفع می‌شوند.
  • از مواد شوینده در ناحیه‌ای که لیزر انجام داده‌اید، استفاده نکنید.
  • استحمام فقط با آب خنک و بدون مواد شوینده در 24 ساعت اول مشکلی ندارد اما بهتر است که انجام ندهید.
  • تا 10 روز پس از لیزر باید از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور و گرمای زیاد خودداری کنید. در فضاهای باز ضروری است بعد از درمان از وسایل بهداشتی و محافظتی (مانند ضدآفتاب، کرم مرطوب‌کننده، عینک دودی، کلاه نقاب‌دار و غیره) استفاده کنید تا دچار عوارض جانبی نشوید.
  • هرگز نباید طی جلسات لیزر موهای زائد، پوست صورت خود را برنزه کنید. منظور از برنزه کردن فقط در معرض نور خورشید قرارگرفتن، نیست. انواع برنزه کردن از طریق اسپری، تزریق‌کننده‌های برنزه، آفتاب گرفتن و غیره می‌تواند برای پوست شما بعد از انجام لیزر موهای زائد بسیار خطرناک باشد.
  • استفاده از دستگاه سولاریوم و همچنین هر نوع روشی که رنگدانه پوست شما را تغییر دهد، بعد از انجام این عمل، هرگز توصیه نمی‌شود.
  • ریزش موها در هر جلسه لیزر، در بدن هر شخص متفاوت می‌باشد. ممکن است پس از گذشت 2 هفته از جلسه اول اتفاق بیافتد. زیرا این موضوع نسبت به وضعیت پوستی هر فردی متفاوت خواهد بود.
  • طی جلسات لیزر موهای زائد، از بند، موچین، انجام دادن وکس و یا اپیلاسیون خودداری کنید.
  • چنانچه پس از لیزر دانه‌های سیاه رنگ مو را روی پوست خود مشاهده کردید، آن‌ها ریشه‌های موهای سوخته شده می‌باشند و وجود آن­ها طبیعی است که به مرور می‌ریزند و از بین می‌روند.
  • طی جلسات لیزر موهای زائد، از لوازم آرایشی و بهداشتی در ناحیه مد نظر استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست، ایجاد حساسیت، آلودگی و بروز عفونت در محل لیزر شود.
  • 24 الی 48 ساعت پس از انجام لیزر درمانی از قرار گرفتن در محیط‌های گرم مانند حمام گرم، سونا، اتاق‌های بخار و جکوزی و خودداری کنید. همچنین، از انجام ورزش‌های سنگین و هوازی یا هر فعالیتی که باعث تعریق و تحریک فولیکول‌ها می‌شود دوری کنید. زیرا چنین مکان‌هایی احتمال بروز عفونت در نواحی درمان را افزایش می‌دهند و همچنین بدلیل گرما و تعرق می‌تواند باعث واکنش‌های معکوس در ناحیه درمان شود.
  • یکی از عوارض لیزر موهای زائد که کاملاً هم طبیعی می‌باشد، این است که احتمال دارد ناحیه درمان شده دچار قرمزی یا تورم شود؛ این موضوع با استفاده از کرم‌های ضد التهاب (نظیر زینک‌اکساید، بتامتازون، کرم‌های ترمیم‌کننده) در مدت زمان کوتاهی رفع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • شوینده و پاک کننده
  • لباس
درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه